Jubileusz 40-lecia Wiary i Światła – sprawy organizacyjne

Ja was wybrałem sobie ze świata” J 15,19

Drodzy JUBILACI.

To jest mój ostatni, podsumowujący list do Was związany z pielgrzymką jubileuszową. Spotkamy się już za niecały miesiąc. Oj, jak to blisko

Pielgrzymka to przede wszystkim osobiste przeżycie duchowe – mocne przylgnięcie sercem do Jezusa i oddanie Mu siebie. Proszę, aby każdy Pielgrzym, jeśli to możliwe, poszedł do sakramentu pokuty przed wyjazdem na pielgrzymkę. Przybądźmy przygotowani do przyjęcia Najświętszego Sakramentu. Proszę, by koordynatorzy wspólnot zadbali o ten czas podczas spotkania wspólnotowego dla naszych najsłabszych przyjaciół. Nie planujemy czasu na spowiedź w czasie pielgrzymki. Jeżeli zdarzy się, że ktoś jednak będzie potrzebował pójść do spowiedzi podczas pielgrzymki to sam powinien o to zadbać i indywidualnie poprosić któregoś z obecnych kapłanów lub miejscowych zakonników.

Osoby przyjeżdżające w sobotę proszę, aby tak zaplanować podróż, by być przed godz. 9.00. Rozpoczniemy śpiew już o 8.30. Przepraszam, ale nie będziemy mogli czekać na wspólnoty spóźniające się, gdyż program jest bardzo bogaty i nie możemy pozwolić na poślizgi. W czasie powitania będzie ceremonia światła (tutaj ze święcą będą podchodzić kolejno wyznaczone osoby z każdej prowincji) oraz m.in. obejrzymy prezentację
i wysłuchamy Jeana Vanier, Marie Helene Mathieu, Ann Marie Pike. Bardzo Was proszę
o zajmowanie miejsc tak, by środek naprzeciwko ołtarza pozostał wolny. Osoby na wózkach inwalidzkich proszę, by zajmowały miejsca po zewnętrznej lewej, czy prawej stronie lub
z przodu – nie w środkowym przejściu. To przejście potrzebujemy na procesyjne przejście oraz scenkę, która będzie się tam odbywać podczas Drogi Światła.

W czasie Drogi Światła w różnych miejscach będą odgrywane scenki przez różne wspólnoty. Osoby, które będą zbyt oddalone od miejsca scenki będą miały możliwość obejrzenia zdjęć na telebimie. Na telebimie będziemy również wyświetlać teksty śpiewanych piosenek.

Po Drodze Światła planujemy świętowanie (tutaj można zająć środkowe przejście). Czas ten będzie animował Michał Bernard Haufa z Prowincji Polski Zachodniej, znany na tamtym terenie z talentów wodzirejskich. Będziemy się dobrze bawić jeśli pozwolimy się poprowadzić, damy się pociągać i wciągać w proponowane zabawy. Mam nadzieję, że przyjdzie tez wtedy do nas długonogi gość. Będzie tak szczególny, że warto mieć aparat fotograficzny w ręce, by zdążyć uchwycić ten moment.

A po dobrej zabawie upragnione wolne chwile na pogaduszki ze znajomymi i wspólne zjedzenie posiłku. Zostaniemy zaproszeni na ciepłą zupę, ale nie wszyscy jednocześnie. Jako pierwsi poproszeni zostaną kapłani i goście oraz jakaś prowincja lub dwie. W drugiej turze kolejne prowincje. I tutaj mam prośbę do prowincji, które będą jadły zupę w pierwszej turze, by zapraszały gości i kapłanów do swojego stołu, by mogli „wmieszać się” w nas, poczuć wspólnotę, porozmawiać z nami. Wszyscy czujmy się gospodarzami spotkania
i odpowiedzialni za to, by goście spędzili z nami miły czas, by czuli się z nami dobrze. Wychodźmy do siebie nawzajem naprzeciw, nie czekajmy aż ktoś się mną zainteresuje, odezwie się do mnie, ale sami odzywajmy się do ludzi jak do bliskich nam braci i sióstr. Bądźmy wrażliwi na potrzeby bliźniego, idźmy mu z pomocą.

UWAGA.

Proszę, aby każdy zjadł jeden talerz zupy. Jeżeli po drugiej turze będzie jeszcze zupa zostanie to ogłoszone i osoby chętne będą mogły zjeść tzw. repetę.

O godz. 15.00 kapłani spotkają się w Sali „J” z ks. bp H. Ciereszko oraz kapelanem międzynarodowym o. Isaakiem Martinez.

O godz. 16.30 planujemy rozpocząć Mszę Św. Od ok. 16.00 rozpoczniemy przygotowania, czyli śpiew. Pamiętajmy o zachowaniu postu Eucharystycznego, kto będzie chciał przystąpić do Komunii Św. Po Mszy Św. będzie rozesłanie. I tak jako pierwsi podejdą przedstawiciele poszczególnych prowincji (osoby wyznaczone przez koordynatorów prowincji) po błogosławieństwo i odbiór jubileuszowej świecy, która będzie służyć prowincji przez dalsze najbliższe lata. Za tymi osobami będą podchodzić wyznaczone osoby z danej wspólnoty po błogosławieństwo i odbiór ikony dla danej wspólnoty. Osoby odbierające ikonę (jedna lub dwie w razie potrzeby) będą podchodzić do kapłana, który będzie wolny (błogosławić będzie kilku kapłanów), a następnie w drodze powrotnej będzie się kierować
w lewą lub prawą stronę, w zależności gdzie będzie mała bliżej i tam będzie stała osoba
z koszykiem, z którego należy wziąć list dla swojej wspólnoty. Proszę, aby służby porządkowe koordynowały tym czasem i czuwały nad prawidłowym przebiegiem.

Bardzo ważne!!!!

Koordynatorzy prowincji powinni wcześniej wiedzieć, która ze wspólnot z ich prowincji nie będzie reprezentowana i wcześniej umówić osobę z innej wspólnoty, by podeszła po błogosławieństwo i ikonę w ich imieniu. Tak, by zachować sprawność i płynność. Ikona nieobecnej wspólnoty powinna zostać przekazana wice koordynatorowi, który towarzyszy tej wspólnocie. Wicekoordynatorów bardzo proszę, by po jubileuszu umówili się na spotkanie
z nieobecną wspólnotą lub jej koordynatorem, opowiedzieli o minionym czasie i wręczyli jubileuszowy prezent opowiadając o jego przesłaniu.

I teraz o co chodzi z tym przesłaniem ikony?

Ikona Wiary i Światła to cierpiący Jezus na krzyżu, a pod krzyżem Jego Matka i ukochany uczeń Jan – przyjaciel. Proszę pomyślcie w Waszych wspólnotach jak to zorganizować, by ta ikona nie leżała schowana w szufladzie, ale by mogła być przez jakiś czas w domu każdego członka wspólnoty. Zadaniem osoby, która będzie miała ikonę w domu będzie modlitwa za wspólnotę oraz Wiarę i Światło na całym świecie.

Doświadczamy wsparcia i życzliwości w przygotowaniach jubileuszu. Zupę zafundował nam Burmistrz Miasta Kalwaria Zebrzydowska. Bułki do zupy podaruje nam jedna z piekarń, do której ścieżkę wydeptał kochany ks. Maciej Ścibor. Ikony przygotowane są przez wspólnotę Betlejem z Jaworzna, którą prowadzi ks. Mirek Tosza. Zapłacimy za 90 ikon kwotę dużo niższą niż jej realna cena, a małe ikony, dla gości, otrzymamy w darze.
W darze od Aliny Markiewicz otrzymaliśmy 300 szt toreb z logiem oraz 400 szt magnesów
z naszym logiem od ks. Darka Ryłko. Pozostałe rzeczy wykonywane są po kosztach.

Po zakończeniu jubileuszu prześlę do Rad Prowincji szczegółowe rozliczenie
z jubileuszowych finansów.

Może być tak, że podczas jubileuszu będzie obecny ktoś z mediów i zada komuś pytanie na temat Wiary i Światła. Pamiętajmy, że nasze wypowiedzi stają się świadectwem. We wspólnocie Wiary i Światła nie ma opiekunów, podopiecznych i wolontariuszy. Osoby tworzące wspólnotę są przyjaciółmi. Uczymy się żyć we wzajemnej przyjaźni, używajmy
w opowiadaniu swoich imion i określeń osoba niepełnosprawna intelektualnie. Jeżeli użyjemy określenia „muminek”, czy „paszczak” zaznaczmy, że jest to nazwa historyczna, z początków narodzin Wiary i Światła w Polsce, ale nie międzynarodowa. W Wierze i Świetle mogą być wolontariusze i być może parę takich osób będziemy mieć podczas pielgrzymki, ale są to osoby poproszone do konkretnej pomocy, nie tworzące za nami wspólnoty.

Prosiłam Was, aby od kwietnia 2017 r. każda wspólnota trzymając się za ręce odmawiała Ojcze Nasz w intencji przygotowań. Dziękuję za Waszą modlitwę. Odmówimy też Ojcze Nasz wszyscy w czasie jubileuszu. Z pewnością umiecie już super piosenkę „W jak wspólnota” i możecie zaśpiewać ją z zamkniętymi oczami. Ale radzę nie zamykać oczu podczas jubileuszu, bo warto widzieć, jak uroczo będziemy ją pokazywać. Wielkie, wielkie dzięki jeszcze raz wspólnocie ZIARENKO z Otwocka za tę piosenkę.

A teraz organizacyjnie.

Co należy zabrać na pielgrzymkę?

  1. List z życzeniami w kolorze swojej Prowincji (dla innej wspólnoty, podpisany, w kopercie koloru danej Prowincji). W sobotę przed sceną będzie stal kosz wiklinowy, do którego składajcie te listy.

  2. Pięć zdjęć wspólnoty formatu A3 (podpisane na kartce koloru Prowincji). Kto zamówił u Piotra to Piotr je przywiezie do Kalwarii, Wy natomiast przywieźcie tylko napisy, aby w Kalwarii je przykleić. Po jubileuszu zabierzcie swoje zdjęcia do domu. Kto wywoływał sam zdjęcia i przywiezie je do Kalwarii to proszę, by oddał je do rąk Michała Bernarda Haufy z Polski Zachodniej.

  3. Coś do sprzedaży w sklepiku (jeśli jakaś wspólnota chce – dochód będzie na Liban). Oddać do rąk Beatki Tadeusz z Polski Południowej.

  4. Modlitwę Wiary i Światła (każdy pielgrzym) lub znać ją na pamięć. Będziemy odmawiać.

  5. Coś do siedzenia (każdy pielgrzym) – pielgrzymów będzie 1500 a krzeseł 500 szt.

  6. Suchy prowiant (każdy pielgrzym) – zupa może komuś nie wystarczyć.

  7. Coś słodkiego do poczęstowania innych, którzy będą blisko w czasie posiłku.

  8. Coś od deszczu i słońca (każdy pielgrzym).

  9. Odpowiednią ilość leków zażywanych na stałe (każdy chory) oraz leki np. przeciwgorączkowe, p/bólowe, p/biegunkowe, opatrunki (np. w apteczce wspólnotowej).

  10. Pieniądze na zakup pamiątek, na ofiarę podczas Mszy Św., na ubikację (kto nie nocuje to za korzystanie z WC płaci 1,- zł, kto nocuje może iść do swojego pokoju do WC).

Przypominam kto czym się zajmuje i podaję kontakt do tych osób.

Sklepik – kto chce coś ofiarować na sprzedaż proszę niech kontaktuje się bezpośrednio z Beatką Tadeusz z Jaworzna mailem b.tadeusz@interia.pl lub telefonicznie 506-994-296.

Zdjęcia A3, o których napisałam w marcowym liście może wywołać Piotr Stawski z Zielonej Góry, zamówienia do 15 kwietnia. Jedno zdjęcie kosztuje 9,- zł.. Kto z Was jest tym zainteresowany to proszę umawiajcie się bezpośrednio z Piotrem pisząc na adres e- mail piotrek.stawski@wp.pl lub dzwoniąc pod nr tel. 661-050-040.

Służba liturgiczna ołtarzaPiotr Stawski z Zielonej Góry, adres e- mail piotrek.stawski@wp.pl nr tel. 661-050-040. Należy zabrać ze sobą komeżki. Piotr ze wspólnoty „Bystrzaki” będzie trzymał biskupią piuskę.

Ekipa porządkowa – kontakt do Michała Bernarda Haufy z Gorzowa Wielkopolskiego na mail haufik13@tlen.pl lub tel. 600-372-501. Kto się zgłosił do tej ekipy proszę, by kontaktowal się z Michałem bezpośrednio. Na pewno w sobotę należy być gotowym do służby o godz. 6.00 rano.

Kalendarz na 2019 rok – kontakt do ks. Marcina Wierzchosławskiego z Więcborka na adres mailowy klmarcin@interia.eu

EKIPA MUZYCZNAJustyna Antoniewicz z Krotoszyna tel. 607-798-034, email: tutynka1@gmail.com

Osoby grające na instrumentach, które mają zdolność dołączenia się do prowadzącego proszę, by przywiozły instrumenty i wsparły ekipę muzyczną.

Chusty pielgrzymkowe – przywiezie Karolina Gajewska do Kalwarii nr tel. 660-076-422. Będą zapakowane wg ilości na prowincję. Każda prowincja sama musi wiedzieć której wspólnocie ile sztuk przekazać.

04 maja 2018 r., to zapraszam w godz. od 20.00 do 21.30 na spotkanie do Auli Papieskiej (wchodząc głównymi drzwiami do Domu Pielgrzyma należy wyjść po paru schodkach i skierować się na prawo).

Kapłani będą mieli spotkanie z ks. bpem Henrykiem Ciereszko 5 maja 2018 w godz. 15.00 – 16.00 w Sali „J”. Wchodząc główną bramą od ołtarza polowego należy skręcić w lewo i dojść krużgankami do samego końca. Na drzwiach jest napisana litera „J”.

Chyba wszystko wyłuskałam Przepraszam, że zasypałam Was wielością informacji. Już milknę. I….do zobaczenia w Kalwarii.

Joanna Koczot

wicekoordynator międzynarodowy
Ruchu Wiara i Światło